Talkingabout II - Viva la vida
Viva la Vida from redall on Vimeo.
Els gestos, les mirades, les complicitats formen part de l'inici de festeig. I això és el que es transpira entre el Joan Jiménez, el Toni Mascaró i la Marta Carballo. Tinc la sensació que serà un amor d'aquells fructífers i que deixarà petjada. La prova és el +branworkmeeting, un projecte iniciat per aquests tres emprenedors que es basa en reunir 8 directius d'alt nivell en un mateix espai i veure com flueixen, com comparteixen, com es comuniquen i si això es trasllada en les seves marques i, per tant, als seus clients, usuaris, consumidors i, per tant, persones.
"Les marques són persones que s'han de comunicar com persones". Gran frase que resumeix un canvi de paradigma que estem vivint a tots els terrenys: social, polític, empresarial, cultural. Amb internet, els manuals de marketing, branding, comerç, comunicació, queden obsolets en dos dies. No hi ha normes escrites, ni decàlegs, ni cursos que t'ensenyin on ens portarà aquest nou paradigma. L'únic que ens queda, i que és molt, és escoltar. Escoltar a aquells que comprem, que consumim, que som infidels en les marques, que ens enamorem d'uns productes. Escoltar i seduir, conversar, enamorar, com diu el Joan Jiménez, fer l'amor amb els nostres clients a través de les nostres marques.
Això si, si volem sortir airosos d'aquest nou paradigma cal obrar amb ètica, bon fer i creativitat. Cal mostrar-nos com som en aquest món anomenat internet social, on aviat es veu l'engany i aquest pot ser ràpidament transmés a gran velocitat i, per tant, perjudicar una reputació que ha costat esforços i temps a obtenir. Però siguem positius i optimistes, perquè aquest nou paradigma és oportunitat per les persones entusiastes, creatives, emprenedores i, sobretot, sinceres.
La conversa va ser a l'Hotel Barceló Raval, envoltats de disseny. Amb el Joan i el Marc "desvirtualitzats" i la Marta via skype, recuperant-se d'un accident.
Podeu llegir més sobre el +brandworkmeeting meeting als blogs del Toni, el Joan, i la Marta. I podeu llegir les reflexions sobre aquest 2n talkingabout, al blog del Ricard Espelt.
Lloc de gravació: Hotel Barceló Raval, BCN
Dia: 08.05.2009
Material: Càmera Sony HDD DCR-SR52
Muntatge: Windows Movie Maker
4 Comentários:
NENI,molt be això eh!!
ja friso per veure el tercer capitol!:D
genial!!!
Gemma,
Com el primer Talkingabout, aquest també l'he trobat senzillament genial.
Inclou web social, màrqueting i, a més, també s'apunta algun detall relacionat amb indicadors.
És a dir barregeu en aquest vídeo 3 de les meves passions, (de fet sóc enginyer en informàtica i llicenciat en màrqueting).
Del contingut del vídeo em quedo amb les següents 'perles':
Del Joan:
Fins ara les marques estaven situades en un nivell superior a les persones; les persones no podien opinar. Ara les marques han d'aprendre a escoltar.
Les marques comercials han d'aprendre a tractar les marques personals de tú a tú.
Ara tots som marques, tots som agències i tots som mitjans de comunicació.
Les marques no han de dir el que fan sinó fer el que diuen.
La gent valora molt l'autenticitat.
Del Toni:
Els empresaris de les grans marques (comercials) estan perduts en aquest nou món social.
Internet encara és lliure... (i que duri!).
Les marques que tenen alguna cosa a ocultar són les que tenen por d'Internet.
Abans les empreses no canviaven perquè la gent que hi entrava era igual de fosca que els seus dirigents, però ara la nova gent jove té il·lusió i una força imparable (parla de virus).
Ara el màrqueting és bidireccional i podem mesurar l'impacte.
Acabo amb una frase per emmarcar:
Es poden medir els petons que et donen però no l'amor amb el que es donen.
Resto a l'espera del tercer capítol ;-)
Acabo de veure el vídeo i a part de molt interessant, crec que sobretot és molt engrescador i il·lusionant. Estem farts d'escoltar els patiments de la crisi! Necessitem sentiments positius com aquests!
Publica un comentari a l'entrada