dissabte, 24 de maig del 2008

Bellvei Ràdio i els blogs

Ahir vaig poder gaudir d'una molt bona companyia al programa de ràdio on col·laboro, a Bellvei Ràdio. Va ser un programa inusual perquè, per començar, vaig contactar amb 4 persones més de la meva comarca que només coneixia virtualment. Segueixo els seus blogs perquè parlen de coses que em són properes, perquè el fet de viure a Barcelona i tenir una part important de mi a Bellvei, fa que necessiti saber què passa al Baix Penedès, què sent la gent d'aquesta comarca, com són, ... En definitiva, establir vincles i xarxes amb gent que em sento propera, ja sigui només perquè viuen en un territori que jo em sento molt meu.
Abans d'arribar a la ràdio, on haviem quedat puntualment a les 17:00 hores, pensava com deurien ser el Miquel, el Daniel, la Laia o el Josep. A partir d'alguns dels seus posts me'ls imaginava i, la veritat és que no em vaig equivocar pas gaire. Un blog és un mirall d'un mateix, et permet ser transparent, dir el que penses, posar-hi sentiments en alguns casos, fer denúncies, crítiques, però també lloances, esperances, joies. Realment, quan ahir els vaig conèixer físicament em va semblar que ja els coneixia. I és així, els coneixia virtualment.
Vam parlar de blogs, vam parlar de la democràcia que permet aquesta web 2.0, de les xarxes socials que s'estableixen ja sigui per territoris, interessos comuns, amistats, feina,... I sobretot, van venir al programa per parlar de la Penedesfera, aquesta comunitat de blocaires que el Daniel ha sapigut anar creant. Una Penedesfera que viurà la seva primera trobada els propers 13 i 14 de juny a Gelida, uns dies on els més de 245 blocaires de l'Alt i Baix Penedès, Garraf i l'Anoia ens podrem conèixer físicament i compartir les experiències que internet ens ha otorgat.



Al programa tampoc hi va faltar els tres debats clau que tenim a la comarca: vegueria Penedès si o no, el CIM i, com a novetat, la canonada d'aigua que travessarà els nostres municipis. Amb opinions contraposades, però sobretot, amb un respecte i un debat obert que ens donaria per molts programes més.
Moltes gràcies Laia, Miquel, Josep i Daniel! I ens seguim trobant per internet.

5 Comentários:

Anònim ha dit...

Interessant entrada. La coneixença virtual i la física, a voltes tant llunyana i tant propera. La comunicació virtual, sovint més oberta i sincera. Preludi, de la operativitat entre els dos mons el 1.0: una tapa de braves i unes rialles, i la 2.0: un debat, una conversa bohèmia,... al Facebook. En la diversitat i l'opinió rau l'enriquiment i aquesta premissa la subscric enèrgicament, 2.0 i físicament, fins i tot fart de vi!!! (De denominació catalana, eh!)

Gemma Urgell ha dit...

Els amics del facebook, amics virtuals, bloggers llegits... se'ls pot considerar amics? Ahir em vaig adonar que amics amics potser no, però si coneguts. Segur que els conec molt més que el meu veí del 2n 1a, per exemple.

JG ha dit...

Gràcies a tu Gemma per convidar-me!. En el programa vaig aprendre bastant sobre com enfocar els escrits, les opinons, etc, fer-les més obertes al debat i a l'opinió dels altres...
Bé, i també dir que l'últim que vam parlar sobre el CIM o el transvassament d'aigua de l'Ebre als pobles del Baix Penedès és una llàstima que no entrés en antena, jejej, va ser interessant també.
I res, espero que poguem trobar-nos més sovint per la comarca o fora!

Què t'anava a dir ha dit...

Va ser tot un plaer. Aquests debats són els que ens fan falta a la comarca. Si l'excusa són els blogs em sembla collunut.

Daniel García Peris ha dit...

Molt bona estona a Bellvei Ràdio, Gràcies Gemma per convidar-me i espero que hagi tant bon ambient a les Jornades!

Powered By Blogger

Gemma Urgell - Viniesfera © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO