diumenge, 8 de febrer de 2009

Quina crec que ha estat l'aportació de debatdevi?

El 25 de febrer se celebra l’acte final (si se li pot dir així) del debatdevi: El Futur del Vi a Catalunya, on sortiran algunes de les idees i suggerències de més de 9 mesos de debat online i offline sobre com millorar la presència del vi català a Catalunya. És un acte de valentia que, fa quasi un any, des de dalt de l’INCAVI, s’apostés per fer un pas més i utilitzar internet per facilitar un debat més enllà de la presencialitat física, que es donés llum verda a la posada en marxa de la plataforma virtual www.debatdevi.cat; amb la utilització de diferents Social Media com el Facebook o el You Tube; en un moment on, l’Administració catalana tenia pocs exemples com aquest (a part del genial Compartim, del departament de Justícia, i liderat pel Jordi Graells).

D’aquest ús dels Social Media en podem treure lectures positives: s’ha facilitat la introducció d’aquestes eines d’una forma natural dins del sector del vi. I ara, cellers, empresaris del vi, consumidors, enòlegs,... les utilitzen i, en molts casos, formen ja part del seu dia a dia professional. O que s’ha facilitat l’intercanvi de coneixement, de contactes i de continguts útils pel sector i que es veu gràcies al gran nivell de descarregues de la web. O l’interés que ha despertat, ja sigui pel seu nombre de visites o pel nombre de persones que han sol•licitat informació i accés a la web quan encara no era pública. També es pot fer alguna lectura negativa, com que, per una més ràpida introducció de debatdevi, hagués fet falta formació i pedagogia sobre l’ús d’aquestes eines, sobretot a una part d’aquest col•lectiu, més poc avesats a l’ús de les noves tecnologies; o la necessitat de crear més lideratge a la xarxa, ja que aquesta no s’alimenta.

Com ja ens va dir el flamant president dels EUA en el seu discurs inaugural, el món canvia i, per tant, les organitzacions, la comunicació o la societat, entre d’altres també han de canviar per tal d’adaptar-se amb èxit a aquestes noves realitats si no es vol desaparèixer o diluir-se en el pas del temps. Internet és una d’aquestes noves realitats del nostre món canviant, Internet és l’instrument i la tecnologia on, el llenguatge i el coneixement prenen forma per tal d’obrir noves vies de comunicació, noves relacions entre emissor, missatge i receptor.

En només un any, els vins catalans també s’han adaptat a aquestes noves realitats, i l’INCAVI ha demostrat capacitat d’adaptació als canvis. A més, el propi sector cada cop han guanyat més presència a internet, ja sigui a través de blogs, de xarxes socials, de wikis; com a través de webs de comerç electrònic de vins o pàgines d’entreteniment. I són els consumidors, els elaboradors, la pròpia Administració els responsables de crear aquests nous continguts i de facilitar una conversa de tu a tu entre ells; aquesta aproximació d’un món atractiu i propi a un grapat de gent que es mostra interessada per aquest.

I debatdevi ara tindrà més sentit per continuar existint. Ara que s’ha consolidat una xarxa, un grup de gent al seu voltant amb interessos comuns, que han sabut organitzar-se a través d’aquests instruments, per compartir experiències, inquietuds, comentaris. Debatdevi passarà a ser una eina on el sector del vi a Catalunya, des de tots els seus territoris, estructures econòmiques, departaments d’empresa i professions, podran compartir bones pràctiques de manera on-line i off-line; podran incrementar la xarxa, establir nous contactes; en fi, millorar la comunicació entre ells, conèixer allò que fa el veí i, si cal, sumar-se a ell per aconseguir un millor objectiu.

Seja o primeiro a comentar

Gemma Urgell - Viniesfera © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO