Jornades de la Penedesfera
Ahir i avui, a Gelida s'han reunit els blocaires del Baix i Alt Penedès, Garraf i l'Anoia per primera vegada, gràcies a una iniciativa promoguda pel Daniel Garcia-Peris (felicitats Daniel!) i anomenada Penedesfera.
Jo només hi vaig anar ahir, acompanyada per dos amics, que també són pedagogs i predicadors de la web 2.0, el Marc Lòpez i el Ricard Espelt. Vaig assistir a una taula rodona sobre blocs i moviments ciutadans. Força interessant.
Però el moment per mi més engrescador va ser la xerrada empresa 2.0 que va fer el Marc Vidal, el blocaire més llegit a Catalunya. Durant uns 30 minuts va parlar d'aquells conceptes que, de fa un parell de mesos cap aquí, em tenen ben emocionada:
- reputació digital
- organització oberta
- intel·ligència col·lectiva
- economia transparent
- xarxa social, club de clients
En resum, cal que les empreses treguin profit de les eines 2.0; i no només les grans multinacionals, sinó també el petit forn de pa de la cantonada, el taller mecànic o el colmado de barri.
I només triomfaran aquelles empreses pròximes, transparents, obertes, honestes, que tinguin poc a amagar. I, en aquest mateix camí, també les administracions.
4 Comentários:
Aquest és el futur de la comunicació. A veure si tothom ho enten i de mica en mica ho anem aplicant. A veure. Tingem fe i donem-ne exemple
Més aviat diria que ja és el present de la comunicació. Hem d'explicar-ne els avantatges i aprofitar-los, com més aviat millor! Com va dir el Marc Vidal, ens condueix a un món més transparent i honest. Gràcies al seu caire participatiu!
Hola!.
Jo no vaig poder assistir el divendres a Gelida.
Pel que fa al que comentes que les Administracions també haurien de posar-se al 2.0, crec que és molt interessant. A priori pot semblar poc factible, però imagineu-vos que des d'un Ajuntament es vol organitzar un concert pels joves, o bé l'organització d'actes culturals (festa major...), en processos de participació ciutadana... Vull dir que aquesta podria ser una bona eina per apropar les decisions públiques a la ciutadania, i més a nivell local: pobles, districtes o barris, en què hi ha una certa cohesió ciutadana.
Gemma, hola.
Un sector com el vi té molt a guanyar fent una bona gestió de la visibilitat i reputació. Tant caves com bodegues com marques individuals competeixen en un mercat saturat. La situació em recorda en alguns aspectes el mercat editorial i la industria discogràfica, on s'estan duent a terme iniciatives de visibilitat que el Vi podria incorporar. Ens llegim a Facebook! Records.
Publica un comentari a l'entrada