dilluns, 31 d’agost del 2009

El meu BlogDay 2009


Avui és el BlogDay . Aquí la meva tria, però recordem abans les instruccions:

  1. Trobar 5 nous blogs que consideris interessants.
  2. Informar als autors seleccionats de la recomanació pel BlogDay
  3. Escriure una descripció curta de cada blog i enllaçar-los
  4. Publicar una entrada el 31 d'agost.
  5. Agregar el tag de Technorati i un enllaç a BlogDay,

Per fer la feina més senzilla, destaco un blog per cada un dels àmbits que més m'apassionen i més consulto d'internet:

- Periodisme - Comunicació: e-Contenidos, de Pau Llop (@paullop); per la visió que té del futur dels mitjans de comunicació, per l'esperit crític i constructiu dels seus articles al voltant del món de la comunicació, el periodisme i la política; i per l'apartat Mesa Reservada del seu blog, un tumblr on recull articles, vídeos, fotografies allò que es troba a la xarxa i li crida l'atenció.

- Política: PDF Europe (@PDF_Europe) perquè és un dels propers grans esdeveniments dels propers mesos. Per primera vegada, Personal Democracy Forum, se celebra a Europa i, concretament, a la ciutat de Barcelona el 20 i el 21 de novembre. En aquest blog es poden seguir articles que giren al voltant de les noves formes de relació entre els ciutadans, els polítics, la comunicació i l'administració, mitjançant la xarxa i internet; amb experiències i exemples de projectes desenvolupats arreu del món.

- Potencialitats d'internet: El Caparazón de Dolors Reig (@dreig) és per mi com el llibre de capçalera sobre tot allò que em crida l'atenció i m'afanyo a aprendre d'internet: e-learning, eines col·laboratives, gestió del coneixement, ... Utilitats, noves eines i materials, per aprendre i provar a la xarxa, explicats d'una forma clara i senzilla i amb múltiples suports, links i referències. Una delícia!

- Sobre el vi: Aquest és un espai una mica complicat per mi. Hi ha múltiples blogs que parlen de vins, de producte, de les seves característiques, de com es pot maridar,... N'hi ha molts i de molt bons. Però a mi, del vi, a part de què m'agrada beure-me'l, m'agrada el que l'envolta, la comunicació, la seva història, la sociologia del producte, el seu entorn,... Fa poc, arrel d'una jornada de Debatdevi, vaig conèixer aquest blog: Observatorio del Vino, on Malena Fabregat, amb l'ajuda d'alguns col·laboradors, expliquen d'una forma fresca, clara i sense embuts com creuen que hauria de ser la comunicació del vi.

- Amistats que m'il·lusionen: Si, l'amistat m'apassiona i, per tant, es mereixia un espai en el BlogDay. Entre les persones que conec, quasi de tota la vida, i que tenen blog, en vull destacar una: la Montse i el seu blog, La vida no es así, on, des del 2006, explica detalls i vivències sobre la seva feina, com a cooperant en diferents països d'Àsia, Àfrica, i ara a Sud-Amèrica. Per la il·lusió i l'alegria que hi posa en tot.

Seja o primeiro a comentar

Powered By Blogger

Gemma Urgell - Viniesfera © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO