dimecres, 8 d’octubre del 2008

Economia de butxaca


Quina tarda! Jo, que sempre he estat una negada amb els números, que a la Facultat havia fet alguna assignatura d'Introducció a l'Economia que feinada a entendre-la; ara estic fent un màster en la qüestió.

Tot ha començat quan aquest migdia m'ha trucat ma mare (corresponsal de tot allò que pot afectar a la butxaca) i m'ha dit:
"- Gemma, no saps la bomba? Doncs que el BCE baixa mig punt els tipus d'interés".
- I...?
- Que tindrem més liquitat, nena. Mira que no sé on vius... Bueno, vindreu diumenge a dinar?
- ..."

Porto tota la tarda donant-li voltes... algú em podria respondre? Si baixa el tipus d'interés, doncs la meva hipoteca no pujarà tant com esperava... però, si em van fer la revisió l'1 d'octubre i l'1 de novembre ja hauré de pagar la nova quota, tindré la quota que m'esperava l'1 d'octubre o una altra d'inferior amb aquesta baixada de tipus?

Recoi de crisis! Porto tota la tarda mirant blogs, diaris digitals, fòrums,... i, com bon hipocondríaca que sóc, m'estic "acollonint".

En fi, millor que, com m'ha dit el Ricard, vagi a prendre un gin tonic... Potser millor faré una copa de vi (en tinc de xarel·lo, a la nevera).

3 Comentários:

Carles ha dit...

Gemma,
Per la meva experiència personal amb les hipoteques, quan em feien la revisió de la hipoteca, aquesta era vigent durant un any. Si l'index de revisió anava baixant, era igual. Fins el cap d'un any no hi tornava a haver revisió.
Va arribar un moment que la baixada era quasi continua i l'index de referència va arribar a ser menys de la meitat de l'interès inicial de la hipoteca....
Però no es va poder aplicar, perquè hi havia una clausula que deia que l'interès no podia ser +/- X punts de l'interès inicial.

I no t'espantis!

Què t'anava a dir ha dit...

Algo et pujarà.No sé com s'ho fan,però mai hi perden.

Anònim ha dit...

jjajajajjaj
Si se que utilitzes el meu consell com a part d'una entrada al blog (que no em molesta gens eh!), hagués estat més políticament correcte. T'hagués dit que et tanquesis en un celler del penedès i t'amorressis sota una bota de vi!!!!!

Powered By Blogger

Gemma Urgell - Viniesfera © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO